Kemalpaşa Mahallesi’nde İnegöl Belediyesi’nin tahsis ettiği arsa üzerinde hayata geçirilecek Şule-Talha Timur Han Aile Sağlığı Merkezi için Bursa Valiliği’nde protokol imzalandı.</p>İnegöl’de sağlık alanındaki yatırımlar devam ediyor. Bursa Valiliği’nde gerçekleştirilen protokol imza töreniyle, Kemalpaşa Mahallesi’nde yapılacak Şule-Talha Timur Han Aile Sağlığı Merkezi için ilk adım atıldı. Bursa Valisi Erol Ayyıldız ile hayırsever Talha Timur Han arasında imzalanan protokol törenine; İnegöl Kaymakamı Eren Arslan, İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Mustafa Çetin ve İnegöl İlçe Sağlık Müdürü Dr. Mehmet Kavak katıldı.</p><strong>5 HEKİMLİ ASM İNŞA EDİLECEK</strong></p>Kemalpaşa Mahallesi Soyak Sokak’ta bulunan park alanında inşa edilecek Şule-Talha Timur Han Aile Sağlığı Merkezi için İnegöl Belediyesi tarafından 300 metrekarelik alan tahsis edildi. Mevcut alanın bir bölümünde yapılacak merkezde 5 aile hekimliği birimi yer alacak. Yeni Aile Sağlığı Merkezi ile bölgedeki sağlık hizmetlerinin kapasitesi artırılarak vatandaşların birinci basamak sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştırılmış olacak.</p><strong>İNEGÖL’DE AİLE HEKİMİ BAŞINA DÜŞEN NÜFUS AZALIYOR</strong></p>Sağlık Bakanlığı tarafından 2026 yılı için aile hekimliği birimi başına düşen hedef nüfus 2 bin 650 kişi olarak belirlenirken, İnegöl’de son yıllarda Aile Sağlığı Merkezlerinin sayısının artırılmasına yönelik çalışmalar neticesinde aile hekimi başına düşen kişi sayısı 4 binlerden 3 bin seviyelerine kadar geriledi. Yapımı devam eden ve planlanan yeni sağlık yatırımlarının tamamlanmasıyla birlikte bu rakamın 2 bin 500 seviyelerine düşürülmesi hedefleniyor.</p><strong>İNEGÖL’E 19 YENİ AİLE SAĞLIĞI MERKEZİ</strong></p>Devlet, belediye ve hayırsever iş birliğiyle sürdürülen çalışmalar kapsamında İnegöl’e son dönemde tamamlanan, yapımı devam eden ve planlananlarla birlikte toplam 19 yeni aile sağlığı merkezi kazandırılıyor. Bu kapsamda 6 aile sağlığı merkezinin yapımı tamamlanırken, 5 merkezin inşaatı devam ediyor. Ayrıca 5 proje ruhsat aşamasında bulunurken, 3 yeni aile sağlığı merkezi için de planlama çalışmaları sürdürülüyor.</p> </p> </p>Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı</p>
İnegöl'ün Yeni Aile Sağlığı Merkezi İçin İmzalar Atıldı
Kemalpaşa Mahallesi’nde İnegöl Belediyesi’nin tahsis ettiği arsa üzerinde hayata geçirilecek Şule-Talha Timur Han Aile Sağlığı Merkezi için Bursa Valiliği’nde protokol imzalandı.

Yorumlar 0
Yorum Yap
Henüz yorum yok. İlk yorumu siz yapın!